نوعی ترکیب موجود در چای سبز، نتایج دیابت بارداری را بهبود می‌بخشد

3 مه 2017- محققان چینی اعلام کردند که یکی از ترکیبات موجود در چای سبز بنام epigallocatechin 3-gallate یا EGCG، باعث بهبود سلامت زنان مبتلا به دیابت بارداری و نوزادان آنها می‌شود.

نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که EGCG موجود در برگ چای دارای مزایای مثبتی است و به همین دلیل در بسیاری از مکمل‌های تغذیه‌ای استفاده می‌شود.

نویسندگان این مقاله از بیمارستان مرکزی Zibo در چین اعلام کردند که کارآزمایی بالینی اخیر آنها اولین گزارش در مورد ارزش درمانی بالقوه‌ی ترکیب طبیعی EGCG برای دیابت بارداری (GDM) است که قادر به کاهش علایم دیابت در مادر و کاهش بروز عوارض در نوزاد است.

در این تحقیق، 472 زن در سه ماهه‌ی سوم بارداری شرکت داشتند و همگی آنها به دیابت حاملگی مبتلا بودند، این افراد به دو گروه: دریافت کننده‌ی 500 میلی گرم EGCG و گروه دوم پلاسبو تقسیم شدند. بر رژیم غذایی همه‌ی شرکت کنندگان، مقدار قند خون آنها و سلامت نوزادان آنها تا زمان زایمان، نظارت گردید.

محققان دریافتند که وزن غیر طبیعی در هنگام تولد (وزن بیش از حد زیاد یا کم) در نوزادان مادران گروه EGCG نسبت به نوزادان گروه پلاسبو کمتر بود، همچنین نوزادان متولد شده از مادران گروه EGCG، کمتر با مشکلات تنفسی مواجه بودند.

نویسندگان مقاله گفتند: متابولیسم گلوکز و انسولین موجود در گردش خون در زنان مبتلا به دیابت حاملگی با مداخله‌ی تغذیه‌ای EGCG، بطور قابل توجهی بهبود می‌یابد، این مشاهدات نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های EGCG برای زنان مبتلا به دیابت بارداری می‌تواند عوارض نوزادان را حداقل از نظر نرخ تولد پایین و هیپوگلایسمی کاهش دهد.

نتایج این مطالعه، قبل از چاپ در مجله‌ی  Human Nutrition and Dieteticsبصورت آنلاین منتشر شد.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/may/green-tea-compound-found-to-improve-gestational-diabetes-health-outcomes-99272782.html